Algemene Voorwaarden

INLEIDING
U heeft een aankoop gedaan, of gaat een aankoop doen bij EV-Onderdelen.nl. Hierop zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Voor alle aankopen in onze webshop gelden deze voorwaarden.

1 TOEPASSELIJKHEID
De huidige algemene voorwaarden vind je op onze website. Als dat nodig is, zullen wij deze voorwaarden bijwerken. Voor uw aankoop geldt de versie van de algemene voorwaarden die u, op het moment van aankoop, hebt kunnen inzien op onze website.

2 DEFINITIES
Hieronder vind u de definitie van begrippen die vaak in deze algemene voorwaarden worden gebruikt. Zo weet u precies wat hiermee wordt bedoeld.

  • Aankoop: de koop van een product.

  • Klant / U: een koper, natuurlijk persoon, die handelt voor doeleinden buiten zijn

    bedrijfs- of beroepsactiviteit (consument) of een ondernemer die zich materieel

    niet van een consument onderscheidt en die de aankoop doet voor andere

    doeleinden dan voor zijn eigenlijke professionele activiteit.

  • EV-Onderdelen.nl / wij: de online webshop https://ev-onderdelen.nl in Nederland.

3 PRIJZEN
Waaruit bestaat onze prijs?
De prijs die EV-Onderdelen.nl vermeldt, is zijn inclusief BTW.

Wat is niet bij de prijs inbegrepen?
Onze prijzen zijn exclusief eventuele verzend- en/of bezorgkosten. We informeren u natuurlijk van tevoren als deze kosten er zijn. Lees meer over het onderwerp bezorgkosten (binnenkort) op www.ev-onderdelen.nl.

Welke prijzen zijn leidend?
EV-Onderdelen.nl biedt u altijd een aantrekkelijke prijs. De geldende prijs staat vermeld op het prijskaartje. Deze vindt u op of bij het product. Op onze website wordt de prijs van het product op de productpagina vermeld. Het kan toch voorkomen dat de vermelde prijs onjuist is. Mocht dit het geval zijn dan kan EV-Onderdelen.nl beslissen om alsnog de juiste prijs bij je in rekening te brengen, bijvoorbeeld als de prijs buiten proportie laag is.

ACTIES EN AANBIEDINGEN
Waar kun je de acties en aanbiedingen van EV-Onderdelen.nl vinden?
Acties en aanbiedingen – promotionele activiteiten – worden in ieder geval duidelijk aangekondigd op https://.ev-onderdelen.nlOp promotionele activiteiten, acties en aanbiedingen zijn specifieke actievoorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden zijn te vinden op onze website https://.ev-onderdelen.nl bij de andere informatie over de actie of aanbieding.

4 BETAALMETHODEN
Welke betaalmiddelen accepteert EV-Onderdelen.nl?
Via onze webshop kunt u op dit moment betalen met IDEAL

5 WELKE KORTINGSPASSEN ACCEPTEERT EV-ONDERDELEN.NL?
Op het moment accepteren wij (nog) geen kortingspassen.

LEVERING
Hoe wordt uw bestelling door EV-Onderdelen.nl bezorgd?
Als u een product koopt bij EV-Onderdelen.nl kunt u dit op het door uw gewenste adres overal in Nederland laten bezorgen. Wilt u een groot product laten bezorgen op de Waddeneilanden dan leveren wij dit af op het vaste land, bij het voor uw eiland bestemde distributiecentrum. Nadat uw bestelling door ons is verwerkt, ontvangt u van ons een e-mail.

Wat mag u van ons verwachten bij de bezorging van uw bestelling?
Past uw bestelling niet door de brievenbus? Dan brengen wij uw product tot aan de drempel van uw deur.

6 RETOUR
Wat is de retour termijn van EV-Onderdelen.nl?
Alle producten die bij EV-Onderdelen.nl worden gekocht, kunnen binnen 2 weken worden geretourneerd.

Wanneer gaat de retour termijn in?
De retour termijn van 14 dagen gaat in op het moment dat het product in uw bezit is.

Wat zijn de retour voorwaarden van EV-Onderdelen.nl?
Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. U kunt een remschijf bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar u kunt het niet inbouwen en een aantal keren mee remmen als u deze nog wilt retourneren. We verzoeken u om het product zodanig te retourneren dat wij het product nog een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van auto onderdelen.

Zijn er producten die EV-Onderdelen niet retour neemt?
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
• Services of abonnementen waarvan al gebruik is gemaakt

7 Wat is een verzegeld product?
Sommige producten zijn verzegeld. Zo kunt u wel beoordelen hoe het product eruit ziet, of passen zal op uw auto. Dan kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product wel of niet gebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

Hoe kunt u een product retourneren?
Grote en/of zware producten, kunnen wij eventueel bij u komen ophalen. Wij vragen hiervoor om eerst contact met ons op te nemen en gebruik te maken van ons retour formulier.

Wat als het product niet (volledig) aan de retour voorwaarden voldoet?
Een product voldoet niet (volledig) aan de retour voorwaarden als het niet compleet is, (de verpakking) onnodig beschadigd is of het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen). U kunt een remschijf bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar u kunt het niet de auto inbouwen en een aantal keren mee remmen als u deze nog wilt retourneren.

Als een product niet (volledig) aan de retour voorwaarden voldoet kijken wij wat wij voor u kunnen betekenen. Een van de oplossingen kan zijn dat EV-Onderdelen.nl waarde vermindering van het product bij u in rekening brengt en/of de kosten die nodig zijn om het product een tweede leven te geven. Dit wil zeggen dat u een lager bedrag terugkrijgt dan waarvoor u het product hebt gekocht.

Hoe krijgt u uw geld terug?
Maakt u gebruik van de mogelijkheid om het product te retourneren en constateren wij dat het product voldoet aan de retour voorwaarden, dan betalen wij het gehele  aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard bezorgkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmelding. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we het product hebben ontvangen, of tot het moment dat u hebt aangetoond dat je deze in lijn met de retour voorwaarden hebt opgestuurd. Terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. 
Retourneert u het product op ons pakhuis adres dan worden bedragen boven € 500,-, voor uw en onze veiligheid, altijd op uw bankrekening teruggestort.

8 GARANTIE
Op alle producten, die bij EV-Onderdelen zijn gekocht, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht hebt op een goed product. Binnen de wettelijke garantie zorgt EV-Onderdelen ervoor dat een defect product zo snel mogelijk wordt gerepareerd of – indien repareren niet mogelijk is – vervangen. De wettelijke garantietermijn is afhankelijk van het product en afgestemd op de levensduur verwachting. Zo mag je van een ophanging bijvoorbeeld een langere levensduur verwachten dan van een remschijf. De wettelijke garantietermijn is minimaal 24 maanden.

Wat is het garantiebewijs?
Elk bewijs van aankoop of aflevering, zoals een pakbon of factuur, zien wij als garantiebewijs. Ook als u geen van deze documenten kunt terugvinden, helpen wij u graag. Bijvoorbeeld voor het opvragen van een kopie van uw aankoopbewijs.

Hoe kunt u een defect product aanbieden?
Alle producten die bij EV-Onderdelen zijn gekocht kunnen naar ons pakhuis worden opgestuurd of aangeboden. Hiervoor vragen wij u gebruik te maken van ons retour formulier.

Waar dient u op letten bij het aanbieden van een reparatie?
Om een defect product goed te kunnen onderzoeken vragen wij u om alle eventueel meegeleverde accessoires of bij horen in te leveren of mee te sturen. Stuurt u het product op, doe dit dan in de originele verpakking – óf zorg voor een goede verpakking zoals een om doos – zodat er geen schade kan ontstaan tijdens het transport.

Is het ook mogelijk om een defect onderdeel te laten repareren?
Dit hangt af van de beoordeling of het mogelijk is een onderdeel te repareren. In de meeste gevallen kunt u een defect onderdeel omruilen voor een nieuw onderdeel.Hiervoor maken wij gebruik van een retour formulier.

10 SCHADE
Heeft u een onderdeel met schade ontvangen? Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd onderdeel te leveren. Wij willen u vragen om hierover zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij samen een passende oplossing zullen vinden. Is er toch schade ontstaan tijdens de levering van een bestelling? Neem hierover zo snel mogelijk contact met ons op.

11 KLACHTEN
Waar kunt u een klacht indienen?
Wij willen graag onze dienstverlening verbeteren en vragen u daarom contact met ons op te nemen om uw ervaring met ons te delen, zodat wij samen een passende oplossing vinden. Contact opnemen kan via ons contact formulier op onze website.

Wat als u er met EV-Onderdelen niet uitkomt?
Hopelijk komt het niet zover dat wij er samen niet uitkomen. Is dat toch het geval dan kunt u binnen 12 maanden – nadat u uw klacht kenbaar hebt gemaakt aan EV-Onderdelen – uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.

12 PERSOONSGEGEVENS
Hoe gaat EV-Onderdelen om met persoonsgegevens?
Uiteraard gaan we zorgvuldig, en conform de geldende wet- en regelgeving met uw gegevens om. Meer informatie over hoe EV-Onderdelen met uw persoonsgegevens omgaat, leest u in onze Privacy Statement.


Afdrukken  

Gerelateerd